...

Ekokampaajalle on tärkeää kunnioitus luontoa ja ihmistä kohtaan, kestävän kehityksen periaatteita noudattaen.
Ihminen huomioidaan kokonaisvaltaisesti, hoitaen hiuksia, mieltä ja kehoa.
Toiminnan pitää olla rehellistä ja läpinäkyvää.

Rakkaudesta alaan....Likaista puhetta

Kosmetologi Katja Tontti- Selkälän Blogi
Hieno kuvaus tilanteesta jossa moni kauneus alan ammattilainen on, pohdimme jatkoa ja sitä miten tässä näin kävi.


Likaista puhetta 

Rakennekynnet, kestolakat ja ripsipidennykset. Hurjaa kohua koko 2013. Asiakkaat ovat vaarassa, vammat ja allergiat leviävät kulovalkean lailla ja me tekijät olemme lisäksi harmaan talouden moottoreita, syypäitä talouskriisiin. Melkein rikollisia, lisätään valvontaa ja annetaan raippaa. Lööppiä, aamu-TV:tä, eduskuntakeskustelua.. 
Ja me ammattilaiset liian usein lyömässä toisiamme palstoilla.
Alalla pian vuosikymmenen töitä painaneena kouluttajana olen nähnyt kauneudenhoitoalan tämän alueen nousun. Tulin ehkä oikealla hetkellä hypänneeksi markkinointi-, ulkomaankauppa oravanpyörästä kiehtovalle kauneusalalle. Tyhjensin pikkiriikkisen pahan päivän -säästötilini, maksoin koulutuksen ja aloitustuotteet sillä.  Ilmassa oli optimismia, innostusta uusiin kauneusilmiöihin, rakennekynsiin ja ripsipidennyksiin riitti sekä kuluttajilla että tekijöillä. Asiakaskunta oli helppo napsia kasaan muutamassa kuukaudessa ja hinnat vastasivat kuluja ja palkantarvetta. Painoin 3 vuotta duunia kynsipöydän ja ripsipedin ääressä niska limassa.
Opin paljon, sitouduin laatuun ja palveluun, nautin duunista ja sain ihania asiakkaita! Tienasin enemmän kuin edellisissä hommissa ikinä.


Nyt koulutan alalle aikovia ja tuen heidän ensiaskeleitaan kauneusyrittäjyyden polulla. Intoa on, rahaa ei niinkään, asiakkaita jäädään tekemään kotiin tai joudutaan juoksemaan useassa paikassa tekemässä asiakas siellä ja toinen täällä, tuote- ja koulutuslaskut roikkuvat kuukausikaupalla myöhässä. Alkuun lähdetään usein Citydeal tai vastaavalla polkuhintatarjouksella. Tarkoittaa että kuluttajalle myytävä tarjous on oltava vähintään -50% normaalihinnasta, ja tästä tarjousfirma ottaa puolet. Tarjouksia saatetaan myydä satoja.. Tarkoittaa, että tuore yrittäjä ei saa palkkaa eikä kulujaan peittoon moniin kuukausiin. Kuluttajat ovat alkaneet tottua siihen, että laadukkaan, henkilökohtaisen 1,5 - 2 tuntia kestävän käsittelyn saa kolmella, neljällä kympillä. Luonnollisesti keskustassa, nimetyillä parkkipaikoilla varustettuissa, aistikkaasti sisustetuissa tiloissa, iltaisin ja viikonloppuisin. Aika mahdoton yhtälö.

Alkuajoistani kulut, verot ja vuokrat ovat nousseet melkoisesti, hinnat laskeneet ja asiakkaat vähentyneet yleisen laman myötä. Kauneudenhoitoalan ammattilaisia on lopettanut, jäänyt kotiinsa tekemään "paria kaveria silloin tällöin" ja liikkeisiin jäljelle jääneet ovat tuskaisia.


Rakastan edelleen kauneusalaa, rakastan asiakkaita ja rakastan tavoitetta tehdä maailmasta kauniimpi paikka, nainen kerrallaan. Mutta rakkaussuhteeni on kriisissä. Häivynkö muihin kuvioihin? Annanko kriisin vyöryä yli ja odotan, mitä on pystyssä, kun myrsky laantuu? Vai ryhdynkö tekemään töitä suhteeni eteen? Ehdotan rakastetulleni paluuta alkuhuumaan, uutta sitoutumista laatuun ja palveluun, intohimoa tekemiseen ja ylpeyttä tuloksesta. Tekijät esiin!















http://hollywoodcosmeticsfi.blogspot.fi/2013/12/likaista-puhetta.html?spref=fb