Halu olla ekologinen, turvallinen on trendi koska asiakas
sitä jo osaa vaatia.
Kun siihen ei oikeasti yletetä niin sitten harhautetaan. Sanotaan jotain sinnepäin, tarkoittamatta ihan sitä mitä annetaan ymmärtää.
Kun siihen ei oikeasti yletetä niin sitten harhautetaan. Sanotaan jotain sinnepäin, tarkoittamatta ihan sitä mitä annetaan ymmärtää.
Näitä
väittämiä ei löydy mistään kirjallisina, mutta me kuulemme niitä kouluttajien ja
edustajien suusta kokoajan. Annetaan sitten kampaajan kertoa asiakkaalle epätotuus ja
kantaa vastuu harhaanjohtavasta markkinoinnista. Tosi reilua!
Jos sitten näitä väittämiä yrittää tarkennetaan niin törmää
lisä väittämiin ja että me emme ole noin sanoneet, olet ymmärtänyt väärin.
Kuluttajalaki sanoo että palveluntarjoaja on korostuuneessa velvollisuudessa kertoa
Kuluttajalaki sanoo että palveluntarjoaja on korostuuneessa velvollisuudessa kertoa
asiakkaalle palvelusta. Palvelujen turvallisuutta valvotaan tuotteiden turvallisuutta koskevan
lainsäädännön nojalla. Tässä on hurja ristiriita !
Kosmetiikka tuotteita saa markkinoida harhaanjohtavasti ja vastuun kantaa Kampaaja
/Kosmetologi
/Kosmetologi
Harvalla meistä on todisteita näistä harhautuksista, mutta
minulla on. Minulla on edustajan puhe videoituna jossa hän kertoo heidän hiusvärinsä
olevan niin turvallista että sitä voi vaikka syödä! Wella on ollut minuun yhteydessä
ja kertonut asianajaja armeijastaan. Yrittivät kenties kertoa että tätä ei saa
kertoa /näyttää. Tosin en saanut tarkennusta tämänkään sanoman sisällöstä.
Koska me alamme uskoa että kaikki mitä he sanovat on vain
heidän edun mukaista ja ajaa heidän taloudellista etuaan. Tukkuri valitsee tarkoin heidän tarkoitusperiään palvelevan terminologian noudattaen
osittain vanhaa viisautta: älä valehtele mutta älä myöskään kerro kaikkea- jätä
vastuu kuulijalle.
Räikeänä esimerkkinä kyseisen tuotteen koulutuksessa käynyt
kollega päivittää yrityksensä sivuilla näin:
”Heissan taas! Olemme
siirtyneet ekologiseen värjäykseen, kiitos Wellan ID COLORIN. Säästämme luontoa
ja aikaa tämän avulla.”
Tämä aine on tullut korvaamaan raidoituksessa käytettävät
foliot. Ne kuitenkin ovat hyvinkin kierrätettäviä – pienmetallina.
Voidaanko siis tästä kemialliseta liuoksesta käyttää ilmaisua "ekologinen" tai ”ei sisällä haitallisia ainesosia, joten ei tarvitse olla huolissasi sen vaikutuksista luontoon/ihmiseen.” Wella, Ricki
Voidaanko siis tästä kemialliseta liuoksesta käyttää ilmaisua "ekologinen" tai ”ei sisällä haitallisia ainesosia, joten ei tarvitse olla huolissasi sen vaikutuksista luontoon/ihmiseen.” Wella, Ricki
Color ID
sisältää mm Acrylates/ceteth-20 itaconate copolymer
lähteessä mainitaan tämän olevan biohajoava,
ihoa ärsyttävä ja että "voi olla vaarallinen ympäristölle. erityisesti vesi
tulee ottaa huomioon."...
se sitä tarkoittaa, että veden tilaa pitää seurata erityisesti, kun haetaan mahdollisia ympäristöhaittoja. Ilmeisesti juuri siitä syystä, että ainesosa on biohajoava eli hajoaa veteenkin?
se sitä tarkoittaa, että veden tilaa pitää seurata erityisesti, kun haetaan mahdollisia ympäristöhaittoja. Ilmeisesti juuri siitä syystä, että ainesosa on biohajoava eli hajoaa veteenkin?
Haluan myös huomauttaa että eivät kaikki maahantuojat syyllisty
tähän harhaanjohtavaan markkinointiin. Sinun pitää vain itse kyetä erottamaan
rehellinen puhe markkinointipuheesta.
Keskustelua aiheesta Color ID:stä Wellan virallisilla Facebook sivuilla
Katja Kålheim
Hei, tämä on mielenkiintoinen tuote.
Ehdottomasti jätekuormaa vähentävä, plussat siitä. Mielenkiintoista kuitenkin
olisi tietää onko tuotteessa jotain ympäristöä/ terveyttä rasittavia aineosia?
Lisäämmekö haitallisten kemikaalien pääsyä ympäristöön huuhteluveden mukana?
Wella Professionals
Suomi
Hei Katja! Selvitimme huolella
vastauksen kysymykseesi usean asiantuntijan voimin. Color.ID ei sisällä
haitallisia ainesosia, joten sinun ei tarvitse olla huolissasi sen
vaikutuksista luontoon/ihmiseen. Mikäli sinulle tulee mieleen lisäkysymyksiä,
vastaamme mielellämme. Hyvää Joulua! /Ricki
Johanna Ahlberg
INCIssä lukee Acrylaatti ! Onko niin
että Wellalla ei ole tietoa tämän aineen haitallisuudesta ja allergisoivuudesta
ihmiselle, saati ympäristöhaitat!
Tämä vastaus on mielestäni
harhaanjohtava.
Katja Kålheim
Nyt tulikin epävarmuus Miten on esim.acrylaattien kanssa joista
Johanna kysyy? Miten tähän suhtaudutaan?
Wella Professionals Suomi
Hei taas! Ymmärrän huolesi.
Akrylaatti/Ceteth20 Itaconate on biologisesti hajoava eikä näin ollen ole
haitallinen ympäristölle. Mainitsemme kaikki käyttämämme ainesosat
raaka-aineluettelossa. Eikä tuotteistamme ole terveydellistä riskiä. / Ricki
Johanna Ahlberg
Tästä linkistä löytyy lisää tietoa
kyseisestä kemikaalista:
Joo
biohajoava, mutta
irritation,
irritation to skin,eye.
Ecology: May
be hazardous to environment. Water should be given special attention.
Risk: ärsytys, ihon ärsytys, silmien.
Ekologia: Voi olla vaarallista
ympäristölle. vesistöön olisi kiinnitettävä erityistä huomiota.
Tämän jälkeen ei ole Wellalta tullut
kommenttia asiaan!
"Ekokampaaja hoitaa mieltä ja kehoa" sanotte yllä mainoslauseessanne on todella harhaanjohtavaa mainontaa. Kertokaa miten hoidatte mieltä ja miten hoidatte kehoa. Onko teillä tutkinnollinen pätevyys asiakkaan mielen hoitoon, tuskin ja entä miten parturi-kampaajan pätevyydellä hoidetaan kehoa. On slouganinne markkinointitekstissä on todella kuluttajan harhaanjohtamista mitä suuremmassa määrin. Jopa väittämänne on niin kova, että pitäisi viedä markkina tuomioistuimeen. Ja miten hiustenleikkausta voi nimittää energia leikkaukseksi, miten perustelette. Siitä pitää olla todistettava tutkimustulos. "energialeikkaus" on kuluttajaa harhaanjohtava markkinointisana mitä suurimmassa määrin, jollei teillä ole esittää tutkimistulosta. Johanna Ahlberg yritä nähdä miten harhaanjohtavaa ekokampaaja mainontanne ja markkinointinne on. Kannattasi edes pysytellä pään alueella ulkoisesti hoidoissa ja jättää mieli pitkän koulutuksen saaneiden ammattilaisten käsiin, sillä kampaajan pätevyysalueeseen markkinoitiväitteenne ei riitä ja samalla viette koko alaa alas "huuhaa" kerholaisiksi. Paitsi tietenkin voitte hoitaa kehoakin jos teillä on vartalohieroja.
VastaaPoistaTuotteet
VastaaPoista"Tukkatalo: Haluamme tarjota asiakkaillemme sitä mitä itsekin olemme ja edustamme." :)
Kampaamo Tukkatalon mainoslauseessa lukee kuluttajaa harhauttavasti: "Ympäristöystävällistä – Ekologista – Turvallista – Suomalaista – Käsityötä – Muodikasta – Esteettisesti kaunista – Luotettavaa…"
Siinä sanotaan ekologista vaikka suuri osa tuotteista eivät sitä ole. - Mainoslauseessa se jätetään ovelasti ja kuluttajaa harhauttavasti kertomatta tuotteiden raaka-aine sisällöstä. Myös lukee turvallista, niin mitä se tarkoittaa tuotteistanne on suorastaan mahdoton väittämä, eikä näin voida sanoa, koska se on perusteetonta ja harhaanjohtavaa, sillä tuotteenne sisältävät synteettisiä aineita. Tämä jos mikään on suoraa harhauttamista. Kannattaisi ensin pitää se oma pesä puhtaana ja sitten vasta puuttua toisten tekemisiin. Se toisten alan vaikuttajien tekemisiin puuttuminen on teidän tapanne markkinoida epätoivoisesti itseänne kun yritätte vetää mattoa kaikkien muiden alta, mutta oma etiikkanne on huomattavasti heikompaa. Liikaa lupaavia ylistyssanoja täynnä, perustelematta ja kertomatta sisältöä. otsikoiden tukkatalon www-sivulla.