...

Ekokampaajalle on tärkeää kunnioitus luontoa ja ihmistä kohtaan, kestävän kehityksen periaatteita noudattaen.
Ihminen huomioidaan kokonaisvaltaisesti, hoitaen hiuksia, mieltä ja kehoa.
Toiminnan pitää olla rehellistä ja läpinäkyvää.

Pro luonnonkosmetiikka ry

Pro luonnokosmetiikka ry on kuluttajille tuttu yhdistys, minkä avulla kuluttaja voi olla varma, että kyseinen tuote, jota väitetään luonnonmukaiseksi tai ekologiseksi on tai ei ole oikeasti ekoeko. Yhdistyksellä on tarkat säännöt, ja jos tuote täyttää vaatimukset, siitä tulee Pro luonnonkosmetiikka ry :n jäsen. Perusvaatimus on se, että jäseneksi haluavan on pystyttävä todistamaan raaka-aineiden olevan luonnonmukaisia ja että niiden valmistus on ekologista.
Voit käydä lukemassa lisää Pro luonnonkosmetiikka ry :n sivuilta, mikä löytyy perinteiseen tapaan oikealta LINKIT -sarakkeesta.

EKOEKO -tuotteita

Hyvät naiset ja tytöt, esittelen teille MOONCUPin. Mooncup on kuukautissuoja, mikä korvaa tamponit. Se on helppo laittaa, ja sitä voi käyttää uudelleen, uudelleen ja uudelleen ja vielä senkin jälkeen. Kun ottaa Mooncupin käyttöön, voi unohtaa tamponit kokonaan.

Ja sitten eläinihmiset - tässä tulee ekologinen Mi Fido ! Mi Fido on sertifioitu hoitosarja lemmikeille ilman säilöntäaineita. Mi Fido -tuotesarja on erityisesti tarkoitettu turkin ja ihon hoitoon. Se sisältää puhdistavaa vihreää savea, mikä imee turkista sekä iholta epäpuhtauksia jättäen ne terveen kiiltäviksi ja hyvävointisiksi. Nettisivun löydät perinteisesti oikealta LINKIT -sarakkeesta.

Ja lopuksi yleisesti: ARGITAL. Argital on tuotesarja, mihin kuuluu laidasta laitaan erilaisia tuotteita. On vauvan hoitosarja, on hiusten hoitosarja, on suihkugeeliä, kasvojenhoitosarja sekä monia muita ! Ja mikä parasta (mikä voisikaan olla vielä parempaa?) se on sertifioitu, eli täysin EKOLOGINEN ! Ja Argitalin nettisivut löytyvät muiden tapaan oikealta.

House of Eco - tapahtuma

NONIIN KAIKKI EKOEKO -ihmiset !

Ensi tiistaina, 6.4. klo 17 eteenpäin kaapelitehtaalla pidetään House of Eco - verkkotavaratalon lanseeraustilaisuus. Jos ja kun sua kiinnostaa millään tavalla ekologisuus, LOHAS -elämäntapa tai mikä tahansa ekoeko -asia, sinne kannattaa mennä ! House of Eco tarjoaa kaikille paikan, missä löytyy ekologisempi vaihtoehto melkeinpä kaikkeen. Tapahtumassa voit mennä ekokampaamoon hierottavaksi, saat vinkkejä iltameikin tekoon, tietenkin ekomeikkisarjaa käyttäen, sekä saat hyviä tarjouksia. Sinne siis hyvät ihmiset !

TUKKATALO

Tukkatalo on 44-vuotias perheyritys, missä toimitusjohtaja Johanna Ahlberg on aloittanut tuomaan ekologisia vaihtoehtoja enemmän esille. Hän oli lukenut LOHAS-kuluttajaryhmästä, ja huomannut miten hyvä vaihtoehto tämä on, ja alkanut ottamaan huomioon myös tämän asiakaskunnan. Ensin aloitettiin kierrätyksellä, sen jälkeen tuli ekologiset shampoot, hoitoaineet sekä viimeistelyaineet, ja pian niiden rinnalle tuli ekovärejä, ekohoitoja ja muita ekologisia tuotteita. Tavallinen kahvi on vaihtunut reilunkaupan kahviin ja lamput energiansäästölamppuihin. Asiakkaillekkin on annettu maistiaisiksi pesupähkinöitä, ja niitäkään ei kannettu ulos muovipusseissa. Tukkatalo on vaihtoehtoja täynnä. Siellä ajatusmaailmana ei ole joko-tai, mikä on hyvä, koska aina on hyvä jos on vaihtoehtoja. Voit valita tavallisen kampaamokäynnin, tai ekologisen kampaamokäynnin. Tukkatalon sivuilta voit lukea, mitä tuotteita sieltä löytyy, ja kaiken lisäksi sieltä voi varata ajan ekologisesti - netissä. Linkin löydät luonnollisesti oikealta.

LOHAS

LOHAS on elämäntapa. Ja jopa Suomessa Lohas -elämäntavan omaavia löytyy jopa yli 800 000 ! Nyt vähän enemmän tästä:

Tyypillinen LOHAS -elämäntavan omaava henkilö seuraa taloutta, kulttuuria ja poliittisia päätöksiä, ja vertaa niitä oman maailmankuvansa arvoihin. Hän kunnioittaa luontoa eri tilanteissa, esim. matkustaessaan, sekä ostaa kuunnellen järkeään ja sydäntään. Jos pitäisi kuvailla, mikä on LOHAS -ihmisen päätarkoitus yhdellä lauseella, sanoisin, että tärkeintä heille on yleisen hyvän tekeminen.

Vaikka Suomessakin on jopa yli 800 000 LOHAS -kannattajaa, voisi niitä olla paljon enemmänkin. Valitettavasti useimpien elämäntyyliä määrää hinta. Jos edessä on 100€ maksava perusbanaanilasti sekä 150€ maksava luomubanaanilasti, suurin osa valitsisi halvemman version. On huomattu, että omistautuessaan LOHAS -elämäntavalle on tottunut jo ostamaan ekologisemmin, joten mahdollinen suurempi hinta ei haittaa tietäessään, että auttaa omalta osaltaan.

LOHAS -elämäntavan omanneet ostaa luomu- ja lähiruokaa, käyttää vihreetä sähköä ja aurinkopaneeleja. He viihtyvät verkossa, ja tekevät siellä myös ostoksia.
Nämä ihmiset eivät ole tyhmiä. He näkevät miten markkinointiviesteillä yritetään vaikuttaa heihin. Mutta kun pääsee sisäpiiriin, huomaa, että he ovat tuoteuskollisia ja antavat vinkkejä toisillensa.

Kun muut lähtevät Kreikan lämpöön kesällä, ekologisemman vaihtoehdon valinneet lähtee nauttimaan Suomen maisemista pohjoiseen tai tulee Helsinkiin hengailemaan kahviloihin ja kiertelemään kauppoja. Ja matkalle lähdetään useimmiten julkisilla, tottakai, onhan se ekologisempaa.

Alma Win

Noniiin ! Nyt on taas tuotevinkkejä:

Eli Alma Win - sertifioitu yleispuhdistussarja, mihin kuuluu esim. pyykinpesujauhe ja -aine, yleispuhdistusaine, tiskiaine, wc-puhdistusaine, yms muuta mukavaa. Mm. pyykinpesuaineet on valmistettu jo entuudestaan tutusta pesupähkinästä. Suosittelen erittäin lämpimästi jokaikiselle ! Aivan mahtava sarja.

Ekokampaajista

Heheei ! Käykää ihmeessä kattomassa HS:n sivuilta juttu ekokampaajista, sekä Kuningaskuluttaja -ohjelma. Linkit löydät oikealta.